Merk: Ingredienser oppført på listen over begrensede kjemikalier
EC/CAS
215-609-9/1333-86-4
Navn på kjemikalie
carbon black
Konsentrasjon
<1
EC/CAS
232-350-7/8006-64-2
Navn på kjemikalie
Turpentine, oil
Konsentrasjon
N/A
Generell informasjon
Version
1.1
Revisjonsdato:
2022-04-25
Produkt navn
Ren Tretjære Mørk
A. STOFF:
Ren Tretjære Mørk
Synonymnavn
7058121033097 / 7058121033103
Identifiserte bruksområder:
Beregnet på allmennheten
Bruk som blir frarådd
Ingen ytterligere informasjon foreligger
Giftinformasjonssentralen
(Helsedirektoratet
Ikoner i sikkerhetsdatablad
Firmainformasjon
Firmanavn
Espegard AS
E-postadresse
post@espegard.no
GHS-informasjon
Signalord
Advarsel
Hazard Codes
Faresetninger (CLP)
H315, H317, H319, H412
Faresetninger
Kode
Setning
H315
Causes skin irritation
Seksjon 2
AVSNITT 2: Identifikasjon av farer
2.2. Merkingselementer
Merking
Farepiktogrammer
GHS07
Signalord
Advarsel
Inneholder
Tretjære
Fareutsagn
H315 - Irriterer huden. H317 - Kan utløse en allergisk hudreaksjon. H319 - Gir alvorlig øyeirritasjon. H412 - Skadelig, med langtidsvirkning, for liv i vann. 1/9
Sikkerhetssetninger
P102 - Oppbevares utilgjengelig for barn. P273 - Unngå utslipp til miljøet. P280 - Benytt vernebriller, vernehansker, verneklær. P302+P352 - VED HUDKONTAKT: Vask med mye såpe og vann. P305+P351+P338 - VED KONTAKT MED ØYNENE: Skyll forsiktig med vann i flere minutter. Fjern eventuelle kontaktlinser dersom dette enkelt lar seg gjøre. Fortsett skyllingen. P333+P313 - Ved hudirritasjon eller utslett: Søk legehjelp. Barnesikker lukking : Gjelder ikke Fareanvisninger som oppfattes ved berøring : Gjelder ikke
2.3 Andre farer
Dette stoffet/blandingen oppfyller ikke PBT-kriteriene i REACH-forordningen, vedlegg XIII Dette stoffet/blandingen oppfyller ikke vPvB-kriteriene i REACH-forordningen, vedlegg XIII Miksturen inneholder ikke stoffer som er inkludert i listen i henhold til REACH Artikkel 59(1) for å ha hormonforstyrrende egenskaper, eller som betegnes for å ikke ha hormonforstyrrende egenskaper ved en konsentrasjon lik eller over 0,1 %, i henhold til kriteriene lagt frem i Kommisjonens delegerte forordning (EU) 2017/2100 eller Kommisjonens forordning (EU) 2018/605